Законом України «Про систему охорони психічного здоров’я» передбачено вимоги для сертифікації фахівців у сфері психічного здоров’я — психологів і психотерапевтів.
Для сертифікації фахівця має бути: - вища освіта (не нижче бакалавра) - теоретичне навчання з «пропедевтики психічних розладів».
Отже, пройшовши курс пропедевтики, фахівець демонструє, що має теоретичну основу про психічні розлади — що є частиною обов’язкових вимог, якщо він хоче бути сертифікованим (та, відповідно, легально надавати послуги психотерапії чи психологічної допомоги).
ОСВІТНЯ ПРОГРАМА З СЕРТИФІКАЦІЄЮ ТА БАЛАМИ БПР
!
Теоретичне навчання «пропедевтики психічних розладів» дає базові знання про психічні захворювання, ознаки, основні поняття — тобто фундамент, без якого небезпечно працювати.
!
Закон вимагає таку підготовку саме для сертифікації. Без цього сертифікат отримати НЕ можна, а без сертифіката — легально надавати психотерапевтичну/психологічну допомогу як фахівець також НЕМОЖЛИВО!
У нашій Школі Психології «МА» викладають лише кваліфіковані спеціалісти-практики
Ви отримаєте не просто теоретичний матеріал — ви занурюєтеся в живий досвід фахівців, які щодня працюють із реальними запитами людей.
Тому кожна тема подається через практику, кейси, інструменти та зрозумілі алгоритми, які ви зможете застосовувати вже під час навчання.
Лікар-психіатр, лікар-психотерапевт, магістр педагогіки, магістрант психології, схематерапевт в процесі акредитації, супервізор в процесі акредитації схематерапії, гештальт-консультант, членкиня ISST, психоедукейтер
Соломевич Дарʼя Олегівна
Фокус — не «зазубрити діагнози», а навчитися мислити клінічно: бачити симптом, збирати синдром, будувати гіпотези й безпечно працювати на своєму рівні компетенцій.
ОДИН ДЕНЬ - 5 ГОДИН:
Матеріали, книги, та протоколи входять у загальну вартість!
6 модулів по 10 годин (2 дні × 5 годин раз на місяць), що надає системну базу з клінічної психіатрії для психологів, клінічних психологів, психотерапевтів та медиків-початківців.
Теорія - 1.5 години,перерва 5-10 хвилин, практика – 1 година, перерва 20 хвилин, Теорія - 1.5 години, Запитання-відповідь - 30 хвилин
Умови сертифікації
Ці умови гарантують, що сертифікат має офіційну професійну цінністьі може бути зарахований як частина БПР (25 балів) під час ліцензування психолога.
Базова освіта
Психологічна, педагогічна, медична або соціальна.
ПОВНЕ (без пропусків) проходження
навчальної програми «Пропедевтика психіатрії»
Виконання ВСІХ практичних та теоретичних завдань.
100% виконання завдань
Підсумкове тестування або робота.
Виконання підсмуковогоо тестування
(При укладанні угоди - можливість сплачувати по семінарах окремо (один модуль – 130 євро, у гривні за курсом)!
ВАРТІСТЬ НАВЧАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ - 780€ (за курсом НБУ)
Якщо вам потрібна зустріч в ZOOM, щоб з’ясувати всі питання – ви можете залишити заявку і з вами особисто тренер визначе зручний час для зустрічі.
ПРОГРАМА НАВЧАННЯ
Модуль 1 - Вступ до психіатрії та психічні функції
(сприйняття, мислення, інтелект)
У першому модулі ви знайомитеся з тим, що таке сучасна доказова психіатрія, як вона співвідноситься з клінічною психологією та психотерапією, чим відрізняється психічне здоров’я від психічного розладу. Розбираємо логіку класифікацій ICD-10, ICD-11, DSM-5 і те, як пацієнт рухається в системі психіатричної допомоги.
Далі переходимо до психічного статусу: свідомість, увага, пам’ять, мислення, сприйняття, інтелект. Ви вчитеся описувати психічний стан пацієнта професійною мовою, розрізняти норму й патологію, розуміти, що таке галюцинації, ілюзії, марення, когнітивний дефіцит і деменція.
Після модуля ви зможете:● пояснити, чим психіатрія відрізняється від клінічної психології та психотерапії;● орієнтуватися в основних класифікаціях (ICD-10, ICD-11, DSM-5) на базовому рівні;● структуровано описувати психічний статус пацієнта;● відрізняти нормальне й патологічне сприйняття, мислення, інтелект;● розпізнавати типові порушення (галюцинації, марення, формальні розлади мислення);● робити перші клінічні припущення за принципом «симптом → синдром».
Модуль 2 - Афект, настрій, тривога, стресові розлади та невротичні стани
Емоційна сфера
Цей модуль присвячений емоційній сфері. Ми розбираємо різницю між емоцією, афектом і настроєм, вчимося бачити депресивні, маніакальні та змішані стани в клініці. Обговорюємо біопсихосоціальну модель афективних розладів і чому оцінка суїцидального ризику є обов’язковою частиною будь-якого інтерв’ю.
Далі говоримо про тривожні та стресові розлади: панічні атаки, генералізована тривога, фобії, розлад адаптації, ПТСР і комплексний ПТСР. Показуємо, як тривога «маскується» під соматичні симптоми. Окрема частина присвячена невротичному рівню організації, когнітивним викривленням, перфекціонізму, катастрофізації та тому, як невротичні стани проявляються в роботі, стосунках і терапії.
Після модуля ви зможете:
● розрізняти настроєві розлади від нормальних реакцій і вигорання;;
● ставити релевантні запитання для виявлення тривоги, депресії, суїцидальних думок;
● відрізняти нормальну тривогу від тривожного розладу;
● краще розуміти, де розлад адаптації, а де вже ПТСР/кПТСР;
● розпізнавати невротичні механізми (перфекціонізм, катастрофізація, обсесивні прояви);
● будувати базові алгоритми дій психолога при вираженій тривозі, стресі й суїцидальному ризику.
Модуль 3 - Межові розлади та організація особистості
Рівні організації особистості
Тут ми переходимо до особистості й рівнів її організації: нейротичний, межовий та психотичний рівні. Розбираємо, як виглядають у клініці різні захисні механізми, чим «невротичний» пацієнт відрізняється від «межового», і чому це критично для вибору стратегії допомоги.
Фокус модуля — межова організація та емоційно нестабільний (межовий) розлад особистості. Ми розглядаємо нестабільність «Я», страх покинутості, імпульсивність, патерни ідеалізації–девальвації, самопошкодження та парасуїцидальну поведінку. Оглядово торкаємося сучасних підходів до терапії BPD: DBT, схематерапія, менталізаційна терапія.
Після модуля ви зможете:
● пояснити різницю між нейротичним, межовим і психотичним рівнями організації особстості● розпізнавати ключові ознаки межового функціонування;● краще розуміти динаміку стосунків при BPD (splitting, хаотичні зв’язки, страх покинутості);● ставити коректні запитання про самопошкодження та парасуїцид без додаткової стигми;● аналізувати клінічні випадки у форматі біопсихосоціальної моделі;● усвідомлювати власні тригери й межі при роботі з пацієнтами з розладами особистості.
Модуль 4 - Шизофренічний спектр і психотичні розлади
Системне уявлення про шизофренічний спектр і психотичні стани
У цьому модулі ви отримуєте системне уявлення про шизофренічний спектр і психотичні стани. Ми детально розбираємо позитивні, негативні та когнітивні симптоми, особливості перебігу шизофренії, фактори прогнозу, шизотиповий розлад та інші розлади шизофренічного спектра.
Далі говоримо про інші первинні психотичні розлади: шизоафективний, гострі й транзиторні психози, хронічні маревні розлади, психози в структурі депресії та біполярного розладу. Окремий блок присвячений психотичним синдромам (деліріозний, онейроїдний, аментивний) та ургентним станам: психомоторне збудження, агресія, виражений психотичний страх, показання до госпіталізації й основи юридично-етичних рішень.
Після модуля ви зможете:
● розпізнавати ключові симптоми шизофренічного спектра;● відрізняти психоз при шизофренії, БАР і органічних станах на пропедевтичному рівні;●грамотно описувати психотичну симптоматику в психічному статусі;● бачити «червоні прапори», коли потрібна невідкладна психіатрична допомога;● краще орієнтуватися в тому, коли й як говорити про необхідність госпіталізації;● розуміти роль психолога/лікаря інших спеціальностей у роботі з психотичними пацієнтами.
Модуль 5 - Органічні розлади, залежності, інші особистісні розлади
Органічні психічні розлади, розлади, пов’язані з психоактивними речовинами, та особистісні розлади
Цей модуль об’єднує три важливі напрями: органічні психічні розлади, розлади, пов’язані з психоактивними речовинами, та особистісні розлади (крім межового, який розглядається окремо).
Ми розбираємо органічні зміни особистості, емоційні розлади органічного ґенезу, оглядово деменції (Алцгеймерівська, судинна, змішані варіанти), психічні порушення при епілепсії, ЧМТ та соматичних захворюваннях. Далі говоримо про залежності: алкоголь, канабіноїди, стимулятори, опіоїди, інтоксикації, абстиненцію, психози й подвійні діагнози. Завершуємо блоком про особистісні розлади (ананкастні, тривожні, шизоїдні, нарцисичні, дисоціальні) та їхній вплив на перебіг інших психічних станів.
Після модуля ви зможете:
● розпізнавати можливі органічні причини психічних змін;● розпізнавати можливі органічні причини психічних змін;● краще розуміти клініку залежностей та подвійних діагнозів;● використовувати принципи мотиваційного інтерв’ю у спілкуванні з пацієнтами із залежністю;● бачити, як особистісні особливості впливають на симптоматику й терапевтичний процес;● складати реалістичний план маршрутизації: кого, куди й коли направляти (психіатр, нарколог, невролог, психотерапевт).
Модуль 6 - Дитяча психіатрія, психіатрія в соматиці, психофармакологія
Фінальний модуль
Фінальний модуль збирає в одне ціле знання про дитячу психіатрію, психіатрію в соматичній медицині та основи психофармакології. Ви отримуєте загальне розуміння нейророзвиткових розладів (ADHD, аутизм, інтелектуальні порушення), емоційних та поведінкових розладів у дітей і підлітків, відмінностей між віковою нормою й патологією. Окремо розбираємо особливості інтерв’ю з дитиною й батьками.
Далі говоримо про депресію й тривогу при хронічних соматичних захворюваннях, функціональні/психогенні симптоми (біль, ШКТ, серцево-судинні прояви) та модель консультативної психіатрії (liaison psychiatry). Завершуємо оглядом основних груп психотропних препаратів (антипсихотики, антидепресанти, нормотиміки, анксіолітики), їхніх показань, базових протипоказань, побічних ефектів і «червоних прапорів» для не-психіатра.
Після модуля ви зможете:
● орієнтуватися в базових проявах ADHD, аутизму, емоційних і поведінкових розладів у дітей;● краще розуміти, коли дитина потребує саме психіатричної оцінки, а не тільки психологічної підтримки;● бачити психічний компонент при соматичних діагнозах і навпаки;● простими словами пояснювати пацієнтам і родині сенс психофармакотерапії;● розпізнавати побічні ефекти й ситуації, коли потрібна негайна консультація психіатра;● інтегрувати отримані знання в свою практику (психологічну, психотерапевтичну чи медичну) без виходу за межі компетенцій.